4/29/2011

STRATEGII DE LECTURĂ INTERDISCIPLINARĂ

Continuăm tradiţia de anii anteriori cu o astfel de lecţie interdisciplinară lb. română - lb. engleză, interesantă şi deosebită, de altfel.
Anul acesta am desfăşurat activitatea la clasa a X-a Servicii A, pe 29 martie 2011, împreună cu doamna profesoară Purdilă Carmen, care s-a arătat deschisă propunerii de a derula o activitate de acest gen.
Elevii s-au arătat plăcut impresionaţi de ideea noastră, lecţia a decurs firesc, iar noi am fost mulţumite de ora desfăşurată. Aşadar, am împărţit clasa în patru grupe, două pentru română, două pentru engleză,elevii au primit câte un text pentru lectură şi interpretare, având de rezolvat şi câteva cerinţe. Textul ales a fost Raţiune şi simţire de Jane Austen. Elevii au notat răspunsurile pe coli de flip-chart. In spatele clasei s-au aflat o parte din elevi, având rolul de observator,completând pe parcursul lecţiei şi un chestionar.
Elevii au fost foarte activi, au dovedit un interes real faţă de subiectul discutat, faţă de sarcinile de lucru primite, având o atitudine pozitivă faţă de lectură, faţă de carte în general.
Finalul lecţiei a constat într-o discuţie liberă, observatorii exprimându-şi punctul de vedere faţă de lecţia desfăşurată, faţă de rolul lecturii, al cărţii. Elevii au răspuns sincer, majoritatea citesc, fie pentru şcoală, fie pentru cultură generală, cartea fiind pentru ei o plăcere, o relaxare. Există şi elevi cărora nu le place să citească, care găsesc lectura un lucru plictisitor, deoarece au alte variante de a-şi petrece timpul: internet, jocuri video, televizor. Dar, mai mult, lectura într-o limbă străină presupune şi mai mult interes.
Iată şi câteva impresii:
„Lectura mă ajută să descopăr noi orizonturi, noi obiceiuri, noi tradiţii şi chiar noi oameni şi moduri de viaţă.
O lectură e o preţioasă sursă de exerciţiu empatic, fiindcă putem juca multiple roluri, chiar în calitate de cititor al unei cărţi bune, din care să învăţăm mai multe decât ne-am fi închipuit vreodată.”
„Cǎrţile dǎinuiesc în timp fiind prieteni reci, dar siguri. Citeşte o carte şi te vei simţi mai bogat sufleteşte.” “Cartea este un tovarăş de care nu mă pot lipsi”
“Cartea este comoara fiecărui om”
“Cartea îmi este un prieten fidel încă din copilărie”
Atmosfera a fost una interactivă şi relaxantă în acelaşi timp.
Prof. Acatrinei Mihaela Prof. Purdilă Carmen

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrieţi textul dumneavoastră aici

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.