4/29/2011

Lectura

Lectura nu necesită costuri deosebite pentru că cei care nu-şi pot cumpăra cãrţi le pot împrumuta de la biblioteci sau de la prieteni. Această activitate se poate desfãşura oriunde: acasă, dacă vremea este urâtă, pe o bancă în parc sau pe câmp la umbra unui pom, dacã vremea este bunã. Ce poate fi mai relaxant decât să citeşti o carte interesantă întins pe pătură la umbra unui pom.
Cu cât citim mai mult , cu atât ni se pare că ştim mai puţin…asta e esenţa lecturii…

Turtuşan Alexandra
Clasa a-X-a Servicii.A



De ce trebuie să citim? Simplu, dacă vrem să avem o cultură generală bogată şi cunoştinţe despre personalităţi, artă, sau alte domenii – trebuie să citim. Dacă vrem să arătăm celorlalţi că suntem nişte oameni intelectuali, deştepţi, trebuie să avem multe cunoştinţe generale, iar aceste cunoştinţe nu le putem dobândi decât prin citit.

Mi-aduc aminte, când eram mai micuţă, mama îmi citea tot felul de poveşti, iar eu încercam să reproduc în imaginaţia mea cuvintele. În clasele primare, am învăţat încetul cu încetul tainele scrisului, iar în cele din urmă şi cele ale cititului. Descoperind aceste taine, am început să-mi dezvolt mentalitatea şi totodată personalitatea.

Dar, ca să nu mă abat de la subiect, cititul este o taină pe care fiecare persoană o “mânuieşte” după bunul plac.
Dascălu Andreea
Clasa a X-a Servicii.A


Lectura ar trebui să aibă un rol motivaţional, să fie un loc de evadare.
Din păcate în ziua de azi, tehnologia ţine departe lectura. Sunt foarte puţini cei care citesc în timpul liber, deoarece preferă alte activităţi cum ar fi uitatul la televizor, ascultarea muzicii şi comunicarea pe internet.
Nu se mai pune accent atât de mult pe citit şi pe informaţiile pe care nu le poate da lectura. Mulţi ocupă funcţii importante, dar nu sunt toţi demne de ele. Mărturie stau diplomele false şi modul sărac de a se exprima. Dacă lumea ar fi alcătuită din o sută de oameni, doar una ar avea cu adevărat diplomă universitară.
Lectura te învaţă valorile morale, dar contribuie la dezvoltarea capacităţii de exprimare, de memorare şi creativitate.
Un mare filozof spunea odată:
,, Poartă o haină veche şi cumpără o carte nouă.”



Milea Andreea cl. a X –a Servicii A

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrieţi textul dumneavoastră aici

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.