4/29/2011

Pledoarie pentru lectură

Cărţile reprezintă comorile cele mai bine ascunse ale omenirii, un univers secret creat de o persoană extraordinară, un geniu....
Niciodată nu vei şti la ce să te aştepţi de la o carte sau de la conţinutul acesteia. Atunci când citeşti poţi să fii mai fericit decât înainte sau de ce nu, poţi să te întristezi, să te regăseşti în povestea respectivă.
Cînd scrii ceva îţi împărtăşeşti un gând plăpând fără să îl distrugi sau „poţi explora o idee controversată fără să îţi fie teamă că îţi va exploda în faţă”.
Atunci când scrii te simţi mai liber, ai parte atât de intimitate, cât şi de provocare, creezi un prieten liniştit şi constant, răbdător pentru cititorii tăi.
Dacă doreşti să găseşti un refugiu, să uiţi de lumea reală, de răutăţi şi suferinţe, de cele mai crude crime existente, îţi iei o carte în mână şi doar răsfoind câteva pagini „arunci” totul la gunoi. După ce ajungi acasă de la şcoală sau de la servici, după ce îţi arunci cărţile, hainele pe un birou sau într-un şifoner citind ceva uiţi de problemele tale şi pentru câteva clipe te transformi într-un personaj imaginar, te simţi mai liber.
Seara, în camera ta, stai şi te gândeşti la tine, la cei din jurul tău şi priveşti la televizor. Niciodată nu te-ai gândit să citeşti o carte, o revistă, crezi doar că un film este mai frumos; uiţi de munca pe care au depus-o atâtea persoane pentru ca acea carte să ajungă pe masa ta.
Pledez pentru lectură deoarece m-am regăsit în cărţile pe care le-am citit de foarte multe ori, deoarece am ajuns să cred că pot face orice vreau, fără să mă gândesc la bariere si la reguli. M-am transformat în personajele în care am vrut, am visat şi am uitat.......






Gafincu Vasilica-Cosmina
Clasa a X-a Servicii.A

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrieţi textul dumneavoastră aici

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.