4/19/2010

STRATEGII DE LECTURĂ


STRATEGII DE LECTURĂ

LECŢIE INTERDISCIPLINARĂ LB.ROMÂNĂ- LB.ENGLEZĂ

 

Continuăm tradiţia de anul trecut cu o astfel de lecţie interdisciplinară lb.română-lb.engleză, interesantă şi deosebită, de altfel

Anul acesta am desfăşurat activitatea la clasa a IX-a Servicii A, pe 19 aprilie 2010, împreună cu doamna profesoară Purdilă Carmen, care s-a arătat deschisă propunerii de a derula o activitate de acest gen.

Elevii s-au arătat placut impresionaţi de ideea noastra, lecţia a decurs firesc, iar noi am fost mulţumite de ora desfăşurată.Aşadar, am împărţit clasa în patru grupe, două pentru română, două pentru engleză,elevii au primit câte un text pentru lectură şi interpretare, având de rezolvat şi câteva cerinţe.Pentru engleză textul a fost The pearl de John Steinbeck, iar la română textul a fost Un milion de cărţi de Giovanni Papini. Elevii au notat raspunsurile pe coli de flip-chart, fiecare grupă cu marker de altă culoare.In spatele clasei s-au aflat o parte din elevi, având rolul de observator,completând pe parcursul lecţiei şi un chestionar.

Elevii au fost foarte activi, au dovedit un interes real faţă de subiectul discutat, faţă de sarcinile de lucru primite, având o atitudine pozitivă faţă de lectură, faţă de carte în general.

Finalul lecţiei a constat într-o discuţie liberă, observatorii exprimandu-şi puncrul de vedere faţă de lecţia desăşurată, faţă de rolul lecturii, al cărţii.Elevii au răspuns sincer, majoritatea citesc, fie pentru şcoală, fie pentru cultură generală, cartea fiind pentru ei o plăcere, o relaxare.Există şi elevi cărora nu le place să citească, care găsesc lectura un lucru plictisitor, deoarece au alte variante de a-şi petrece timpul: internet, jocuri video, televizor.

Iată şi câteva impresii:

“Cartea este şcoala vieţii.Ea te ajută să descoperi şi să înveţi lucruri noi”

“Cartea este un tovarăş de care nu mă pot lipsi”

“Cartea reprezintă cărăuşii civilizaţiei”

“Cartea este comoara fiecărui om”

Atmosfera a fost una interactivă şi relaxantă în acelaşi timp.

 

Prof. Acatrinei Mihaela

 Prof.Purdilă Carmen

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrieţi textul dumneavoastră aici

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.