În timpul clasei a IX-a elevii sunt introduşi prin intermediul unor teme literare (precum Joc şi joacă, Şcoala, Dragostea sau Aventura, călătoria) în spaţiul magic al literaturii, acel spaţiu care te face să visezi cu ochii deschişi la aventurile personajelor favorite sau la locurile pe care acestea le străbat. De
În ianuarie 2010 le-am propus elevilor de clasa a IX-a o provocare: să citească fiecare o carte de aventuri, o altă operă decât cele propuse de autorul manualului lor. Câţiva dintre ei au răspuns provocării. Exista o problemă: nu erau siguri ce cărţi să citească. Au apelat la sfatul d-nei profesoare de română şi al d-nei bibliotecare. Acestea le-au propus mai multe titluri, iar ei au ales: Winnetou de Karl May, Robinson Crusoe de Daniel Defoe, Contele de Monte Cristo de Alexandre Dumas (până la activitate, doar volumul I, cu promisiunea ca după vacanţa de Paşte să le prezinte colegilor şi celelalte două volume), Aventurile lui Tom Swayer de Mark Twain.
Cei care au lecturat cărţile prezentate mai sus au pregătit fişe de lectură, iar pe 25 februarie au prezentat colegilor operele citite. Elevul Laşcu Leon a atras atenţia colegilor prin prezentarea primului volum din opera lui Dumas, Contele de Monte Cristo, încât mulţi dintre colegii lui au afirmat că nu vor aştepta ca al lor coleg să le prezinte şi celelalte volume, ci vor citi ei înşişi cartea pentru a vedea cum se termină aventurile eroului principal.
Activitatea a atras atenţia tuturor elevilor, iar după desfăşurarea sa, mulţi elevi care s-au ferit să participe efectiv (din variate motive), şi-au manifestat dorinţa să participe la alte activităţi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Scrieţi textul dumneavoastră aici
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.